WordPress, içerik yönetimi sistemleri söz konusu olduğunda sektör lideridir. Yapılan araştırmalara göre web sitelerinin % 29'u WordPress kullanılarak oluşturulmuştur. Wordpress, SEO’nun temellerini ele almaktadır. Bununla birlikte, birkaç diğer stratejinin yardımıyla WordPress SEO'nuzu bir üst seviyeye çıkarabilirsiniz. WordPress.com hızlı ve ücretsiz bir blog oluşturmak için uygun bir araçtır. 

 

WordPress.org'u kullanmanın SEO avantajları:

 

SEO eklentilerini kullanma yeteneği

Binlerce duyarlı (SEO dostu) temaya erişim

Google Arama Konsolu'nu kullanabilme 

Gerektiğinde kodu değiştirebilme

Daha önce de belirtildiği gibi, WordPress.org’unuz en baştan beri oldukça iyi bir şekilde optimize edilmiştir. 

 

1. Permalink yapınızı statik olarak ayarlayın

 

WordPress'teki kalıcı bağlantı (veya URL) yapısı SEO veya kullanıcılar için mükemmel değildir. WordPress panonuzda, Ayarlar -> Permalink Settings bölümüne gidin ve "Posta adı" seçeneğini seçin. Bu, URL yapınızı basit ve temiz tutacaktır ve tüm yeni posta URL’lerinizin otomatik olarak optimize edilmesini sağlayacaktır. Bazı ek SEO gücü için, kişisel gönderi URL’lerinizi, bilginizi değiştirerek özelleştirebilirsiniz. Yayın oluşturma sayfanızı aşağı kaydırın ve hedef anahtar kelimelerinizi "Slug" alanına ekleyin. Bu, varsayılan URL’nizi seçtiğiniz anahtar kelimelerle değiştirir.

 

2. Anahtar kelimelerinizi en önemli iki yerde kullanın: başlık ve başlık etiketleri

 

İçeriğiniz boyunca anahtar kelimelerinizi (ve anahtar kelimelerinizin varyasyonlarını) kullanıyor olmalısınız. Unutmayın: iyi optimize edilmiş bir içerik parçası, tekrar tekrar tek bir anahtar kelimeyi kullanmaz. Aksine, yazınızın ana konusu ile ilgili çok çeşitli kelimeler ve ifadeler içerecektir. Bununla birlikte, odaklandığınız bir ana anahtar kelime öbeğinin olması muhtemeldir. Muhtemelen bu cümleyi kullanmak için en önemli yer başlık etiketinizdedir. Tercihen, bu anahtar kelimeleri başlığınızın başına mümkün olduğunca yakın kullanın.

 

Başlık etiketleri (H2, H3 vb.) Google’ın ve okuyucularınızın içeriğinizin ne hakkında olduğunu bilmelerini sağlar. WordPress, Görsel Düzenleyicinizdeki metin biçimlendirme açılır kutusunu tıklatarak başlık etiketlerini kullanmayı kolaylaştırır.

 

3. Bir XML site haritası yükleyin

 

XML site haritaları kesinlikle, Google’ın tüm sayfalarınızı ve yayınlarınızı yönlendirmesini gerektirmez. Bununla birlikte, yeni içeriğinizin olabildiğince çabuk bulunmasını sağlayarak süreci daha verimli hale getirebilirler. Neyse ki, WordPress siteniz için otomatik olarak bir XML site haritası oluşturacak harika eklentiler bulunur. En iyilerinden bazıları Google XML Site Haritaları ve XML Site Haritalarıdır. Her yeni içerik eklediğinizde Google’a da bildirecekler, böylece site haritanız her zaman güncel olacaktır. Örneğin, robots.txt dosyanızda belirli bir sayfayı engellediyseniz, o zaman onu sitenize dahil etmediğinizden emin olun

 

4. Google Arama Konsolu ile kurduğunuzdan emin olun

 

Sitenizi henüz Arama Konsolu’nda kurmadıysanız (eski Google Web Yöneticisi araçları), önemli SEO uyarılarını veya bildirimlerini kaçırmış olabilirsiniz. Google, içeriğinize erişme, tarama veya dizine ekleme konusunda sorun yaşarsa, size haber verileceği yer burasıdır. Burası ayrıca, sitenize karşı kaldırılan manuel işlemlerin görüleceği yerde olacaktır. Arama Konsolunuz aynı zamanda sitenize giden bağlantıları ve ayrıca sitenize trafik çeken anahtar kelimelerin bazılarını görüntüleyebileceğiniz yerdir.

 

5. Anahtar kelimeleriniz için doğru içerik uzunluğuna odaklanın

 

Geçtiğimiz birkaç yıl boyunca içerik için ideal uzunlukta tonlarca araştırma yapıldı. Bu araştırmanın çoğu, üst sıradaki içeriğin 2.000'den fazla kelime aralığında olma eğiliminde olduğunu gösteriyor. Tabii ki sorun, çok daha kısa ve yine de SERP'lerin en üstünde yer alan birçok içerik örneği var. Bu nedenle, tam içerik uzunluğunuza odaklanmak yerine, okuyucunuzun sorduğu soruları cevaplayan gerçekten iyi içerik yazmaya odaklanın. 

 

6. www ile yapışık yapmamaya karar verin

 

Bu, SEO'nuz üzerinde çok büyük bir etkisi olabilecek hızlı ve kolay bir ipucudur. Google, tüm web sitesi sahiplerini birincil alan adlarını seçmeye çağırır - yani, https://www.yoursite.com veya https://yoursite.com. Dürüst olmak gerekirse, hangisini kullanırsanız kullanın bir fark (SEO-bilge) yapmaz. Tercih ettiğiniz etki alanını Google Arama Konsolunda (yukarıda) ve WordPress Ayarlarınızda ayarlayın. WordPress panonuzda, bunu Ayarlar -> Genel seçeneğine gidip hem WordPress Adresinizi (URL) hem de Site Adresinizi (URL) tercih ettiğiniz etki alanına ayarlayarak belirleyebilirsiniz.

Birincil alan adınızı Google Arama Konsolunuzda da belirtmelisiniz. Bunu yapmak için, konsolunuza giriş yapın, dişli simgesine tıklayın, ardından Arama Ayarları'na gidin. 

 

7. Sitenizi HTTPS'ye çevirin

 

Siteniz ziyaretçilerinize iletişim formları, katılım kutuları veya ödeme alanları aracılığıyla metin veya diğer bilgileri girme seçeneği veriyorsa, SSL (Güvenli Yuva Katmanı) kullandığınızdan emin olmanız gerekir. Bu, ziyaretçilerinizin sitenizde bıraktıkları hassas kişisel bilgilerin şifrelenmesini ve bu nedenle korunmasını sağlar. Ancak, ziyaretçilerinizin özel bilgilerini korumak için bu sadece önemli değil, artık resmi bir SEO sıralama faktörüdür. Aslında, HTTPS’ye geçmediyseniz, Google şimdi metin girişi alan sayfalarda bulunan ziyaretçilere "güvenli değil" uyarısı gösterebilir. HTTPS'ye geçip geçmediğinizden emin değilseniz, web sunucunuzla görüşün. 

 

8. WordPress sitenizi hız için optimize edin

 

Site hızı yalnızca bir sıralama faktörü değildir, aynı zamanda kullanıcı deneyimi için son derece önemlidir. Aşağıdaki grafikte açıkça görebileceğiniz gibi, sayfa yükleme süreleri arttıkça sayfa bırakma artar.

Sitenizin ne kadar hızlı yüklendiğini belirlemenin en iyi yollarından biri, Google'ın PageSpeed ​​Insights aracını kullanmaktır. WordPress sitenizi analiz eder ve size 100 üzerinden bir genel hız derecesi verir. Ayrıca, sitenizin hızını artırmanıza yardımcı olacak tarayıcı önbelleği, resim optimizasyonu ve sıkıştırmayı etkinleştirme gibi belirli düzeltmeler önerecektir.

 

9. Linkler kurmanız gerekiyor.

 

Bu gönderi büyük ölçüde iç sıralama faktörlerine odaklanmıştır (yani, sıralamanızı arttırmak için kendi WordPress sitenizde yapabileceğiniz şeyler). Ancak, sitenize dış bağlantılar kurmak, 2019’da SEO için hala çok kritik bir stratejidir. İç bağlantılar hakkında unutma! Sitenizdeki alakalı içeriğe bağlantı vermek, sitenizdeki bağlantı hakkını yaymaya yardımcı olur ve aynı zamanda hemen çıkma oranı, sayfa görüntüleme sayısı ve sitede geçirilen süre gibi kullanıcı sinyallerini iyileştirmeye yardımcı olur. Ve kullanıcı katılımı doğrudan bir sıralama faktörü olmasa da, sitenize ve işinize dolaylı faydalar çok büyüktür. 

 

10.Yoast eklentisini kurun

 

Bu listede sadece bir şey yaparsanız, bu olmalı. Yukarıdaki stratejilerin birçoğu Yoast SEO eklentisini kullanarak hepsi bir arada ele alınabilir. Yoast SEO neredeyse 10 yıldan beri var, ancak yaratıcıları sürekli gelişen SEO kuralları ve algoritmaları için güncelleme yapıyorlar. Yoast kullanmanın en önemli SEO avantajlarından bazıları şunlardır: Yoast, içeriğiniz için birincil bir anahtar kelime seçmenizi isteyecek ve ardından stratejik yerlerde kullandığınızdan emin olacaktır. Ayrıca meta açıklamanızı optimize etmenize yardımcı olur, bu nedenle içeriğinizin arama motoru sonuçlarında tıklanma olasılığı daha yüksektir. Otomatik XML site haritaları. Sadece düğmeyi işaretleyin; Yoast tüm gönderileriniz, sayfalarınız ve hatta resimleriniz için bir site haritası oluşturacak ve gönderecektir. 

 

WordPress sitenizin teknik özelliklerinin en iyi duruma getirildiğinden emin olduktan sonra, devam eden SEO çalışmalarınızın çoğu, bağlantıları çeken mükemmel içerik oluşturmaya odaklanacaktır. Geçen yıl çalışan tüm SEO stratejileri hala 2019'da işe yarayacak, bu nedenle zaten iyi bir şekilde sıralama yapıyorsanız, yaptığınız işi yapmaya devam edin!

 

 

Kaynak: Tıklayınız