Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский

 

Kamu sektörü , işlemleri ve hizmet sunumunu iyileştirmek için yeni teknolojiler benimsediğinden bahsettiği gibi, yapay zeka ve makine öğrenmesi, kurumlara vatandaşlarla etkileşimi geliştirmek ve daha iyi kararlar almak için yeni bir potansiyel sunmuştur. Ancak AI'yı iyi uygulamak, ses teknolojisi yönetimi ve kritik detaylara dikkat etmeyi gerektirir.

Bu hafta, IBM İş Merkezi, kurumların AI ve bilişsel teknolojilerin benimsenmesinde etkili uygulamaları anlamalarına yardımcı olmak için yeni bir rapor yayınlamıştır:

Arizona Devlet Üniversitesinde ASU Halkla İlişkiler Fakültesi Profesörü Kevin Desouza: Devlette Yapay Zekanın Sunulması - Zorluklar ve Fırsatlar

Desouza, yapay istihbaratın kamu hizmeti sunumu uygulanmasında kaydedilen son gelişmeleri gözden geçirmekte, ticari deneyimlerden edinilen derslerin yanı sıra, federal, eyalet, yerel ve uluslararası hükümetler tarafından bilişsel bilgi işlem faaliyetlerini güçlendirmiştir. Raporda, ajansların AI sistemlerini planlaması, geliştirmesi ve yayması için bir çerçeve oluşturmak üzere gerçek dünya deneyiminden yararlanılmıştır. Yazar daha sonra, hükümet liderleri ve yenilikçiler için bu alandaki güçlüklerin yanı sıra ajansların bu zorlukları ele alma konusunda harekete geçme fırsatlarını ortaya koymuştur. Son olarak, rapor, ajansların, görev performanslarını iyileştirmek için yapay zeka uygulamalarında ileriye dönük yolculuklarda rehberlik etmede kullanacakları bir olgunluk modelini ortaya koymuştur.

Desouza, bu fırsatları üç geniş alanda ortaya koymuştur; teknoloji-veri, iş gücü ve risk yönetimi. Her alanda, ajans liderleri, ortaya çıkan AI ve bilişsel uygulamaların başarılı bir şekilde uygulanması olasılığını artırmak için uygulayabilecekleri temel faktörleri bulmuştur.

Bu faktörler şunları içerir:

  • AI sistemlerini desteklemek için BT altyapısını yükseltme, bulut bilişim teknolojilerini kullanma.
  • AI'dan faydalanabilecek veri yoğun uygulamaları belirlemek ve AI'nın sağlayabileceği faydalardan yararlanma için veri yönetişimi oluşturma.
  • Çevik uygulamalar ve yeniden tasarlanan iş süreçleri dahil olmak üzere AI'nın yetenekli bir kamu sektörü iş gücünü kullanmasını sağlama.
  • İnsani karar vermeyi artıracak şeffaflık, güvenlik, denetlenebilirlik ve vatandaşların katılımı konusundaki etik zorunlulukları takip edecek şekilde AI'nın geliştirilmesi.
  • Hükümet, akademi ve sanayi ile ortak çalışma.

Yazarın belirttiği gibi: “AI'nın hükümette başarılı bir şekilde kullanılmasını sağlamak için liderler, akademi ve özel sektör, risk yönetimi çerçeveleri, güvenli sistemler ve modern teknolojilerle işbirliği yapan yetenekli bir iş gücünü destekleyen yönetim ve politika tasarlamalı ve uygulamalıdır”.

Bu çalışma, bu alanda devlet başarısının örnek olay incelemelerini belirleyen Kamu Hizmeti Ortaklığı ile ilgili son raporumuzda yer almıştır. Gelecek Başladı: Hükümeti Dönüştürmek İçin Yapay Zekayı Kullanmak.

Ajansların, bu raporda sunulan pratik ve uygulanabilir adımları, AI'nın hükümeti iyileştirme potansiyelinden yararlanmayı umuyor.

 

Kaynak: Tıklayınız