Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский

Facebook, Amazon Alexa ve Apple Siri ile rekabet etmek için bir ses asistanı üzerinde çalışıyor. AI tüketicisini düşündüğünüzde, kesinlikle Facebook değil, Google, Amazon veya Apple aklınıza geliyor olabilir. Özellikle Portal, Oculus ve gelecekteki ürünler de dahil olmak üzere AR / VR ürünleri familyasında işe yarayacak olan ses ve AI asistanı teknolojilerini geliştirmek için çalışıyor. Facebook, Google’ın, Alibaba’ın, Apple’ın ve diğerlerinin üzerinde önemli bir öneme sahip olan Alexa’nın sesi, Amazon’un geleceğine yönelik uygulamalarda bulunuyor. Facebook’un bir AI ses asistanına yaptığı son girişim, şirketin sanal gerçeklik Oculus kulaklıkları da dahil olmak üzere uzun vadeli teknoloji projeleri ve donanımları üzerinde çalışan birimlerden çıkan bir çabasıdır. Bu biraz kafa karıştırıcı.Facebook en azından deniyor, bu takım Washington Redmond merkezli ve yeni AI asistanını kurma çabasına öncülük ediyor. Bu, Alexa veya Google Assitant'ın yumuşak sesi gibi değil, daha çok niş bir oyuncu gibi görünüyor. Ancak, Facebook'un asistanı kullanan kişilerin tam olarak nasıl öngördüğü henüz belli değil, potansiyel olarak şirketin Portal görüntülü sohbet akıllı hoparlörlerinde, Oculus kulaklıklarında veya gelecekteki diğer projelerde kullanılabilir.

  • Portal Video Konuşmacısı
  • Occulus Kulaklıklar
  • Gelecek Ürünler

Teknoloji şirketi, 2018’in başından beri bu yeni girişimin üzerinde çalışıyor. İşin garibi, Facebook bu tarz şeylerle ilgili iyi bir sicile sahip değil. Facebook'un geçen yılın başlarında M'yi kapattığını hatırlıyorsunuzdur. Facebook’un Portalı bugün 2019’da Google’a veya Amazon’a sunulan ürünlere göre daha düşük gibi görünüyor.

Araştırma şirketi eMarketer’e göre, Amazon’dan Echo’nun 2019’da akıllı hoparlör kullanıcılarının yüzde 63,3’ünü yakalaması beklenirken, Google Anasayfası’nın yüzde 31’i oluşturması bekleniyor. Kanada’da yaşıyorum, burada Google Asistanı kuralları var. Aynı zamanda sadece daha hoş bir ses, şaşırtıcı derecede önemli bir tasarım düşüncesi var.

Facebook, basit kaydırılabilir Haber Kaynağı ile ana mavi uygulamanın ötesine erişim ve yeteneklerini genişletmeyi vaat eden yeni bir teknoloji geliştirmeye devam ediyor ve en son çabası; Siri ve Alexa benzeri bir ses asistanı geliştirmeye çalışıyor. Ne yazık ki Instagram ve WhatsApp gibi büyük satın almaların yanı sıra, Facebook, tüketici ürünleri veya AI-tüketici teklifleri söz konusu olduğunda ve diğer büyük teknoloji şirketleriyle karşılaştırıldığında pek yenilik getiremiyor. Facebook’un VR ve AI stratejisinin gerçekte ne olduğunu veya nasıl bir araya gelebileceğini görmek zor. Bir Facebook AI'nın yardımcı olabileceği yol, podcast yapan içerik oluşturucular için, Spotify, Apple, Amazon ve diğerleri, tüketicilerin AI'nın podcasting'in geleceğe nasıl açılacağını bilmesidir. Facebook’un kullandığı içerik oluşturucuların nasıl harika bir video etkileşimi yarattığı konusunu YouTube zaten kullanıyor.

 

Bununla birlikte, uzaydaki tutkularıyla ilgili uzun zamandır devam eden söylentilere rağmen, Facebook'un kendi başına bir AI asistanı yok. Facebook gerçekten geride kaldı; eski tüketici reklamları iş modeli ile eski dijital reklamlara dayandığı için yakalaması zor oluyor. Ancak, Reklamlar abonelik esaslı, duvarlı bahçelere yol açtıklarından, Facebook’un gelecekteki hakimiyetinin nasıl korunduğu belli değil. Akışın artması bile zaman alıyor, tüketiciler başka türlü uygulamalar ile de ilgilenebilir. Disney, Apple, AT&T ve diğerleri, bir sonraki TV jenerasyonuna daha fazla giriş yapmakla, Asya'da Instagram'dan daha hızlı büyüyen TikTok gibi Çin uygulamalarının yükselişinin yanı sıra, önümüzdeki on yılda uygulama içi etkileşimi de etkileyebilir. (temyizini korumak) Facebook asistanı sert bir rekabetle karşı karşıya. EMarketer’e göre, ABD’de 2018’de % 67 ve % 30’luk hisselerle Amazon ve Google akıllı hoparlör pazarında çok ileride. Facebook'un en iyi AI mühendislerini cezbetme kabiliyetinde Google, Amazon, Apple ve diğerlerinin beğenileriyle rekabet etmenin nasıl bir zorluk olduğu belli değil - buradaki rekabet de çok yoğun. Facebook’un 8 numaralı binasının sürekli olarak yeniden yapılandırılması izlemek çok acı vericiydi. Portal piyasaya sürüldüğü için Building 8 markası ismini kaybetti, ancak AI asistanı olmayan Portal, temel olarak Alexa cihazları, akıllı evlerde geleceği olmayan bir ürün. Facebook belki de partiye bu kadar geç kalarak internetin geleceğini gerçekten anlamıyor. Facebook’un Oculus Rift kulaklıkları VR ekosisteminde önemli bir yere sahip. Esasen kazanç oyunuyla bir başka yenilik daha, 3 Milyar Dolar hala kulağa çok geliyor. Facebook’un reklamcılık zenginlikleri, gerçek yeniliklerden korkan Apple benzeri bir kültür yapmış gibi görünüyor. İnternetin ele geçirme ekonomisidir, inovasyon dostu değil ve bu temel olarak Facebook'un yenilik yapma girişimlerinin çoğunun başarısızlığa mahkum olduğu anlamına geliyor. Amazon değiller, Microsoft kadar çeşitlendirilemiyor ve bir Alfabenin yeteneğine sahip değiller. Peki dijital bir Reklam tekeli ne yapmalı?

Gerçekten riskli bir hikaye olan, Silikon Vadisi'nin tasvir ettiği ancak tahmin ettiğimizden daha fazla tökezleyen bir hikaye. Facebook, 2015 yılında M adlı Messenger uygulaması için AI yardımcısı yayınladı. Akıllı önerilere sahip kullanıcılara yardım etmesi gerekiyordu, ancak proje büyük ölçüde insanların yardımına bağlıydı ve asla kazanım sağlayamadı. Facebook geçen yıl projeyi sonlandırdı. Kasım ayında şirket, Facebook Messenger kullanarak görüntülü görüşme yapmalarını sağlayan Portal görüntülü sohbet cihazını satmaya başladı. Ne yazık ki Facebook’un kendi çalışanları Portal için sahte incelemeler yaparken yakalandı. Bu yüzden, Facebook'un bazen ne yapmaya çalıştığını anlamakta güçlük çekiyorum, maaşları (240.000 $) diğer Big Tech şirketlerine kıyasla inanılmaz derecede yüksek. Facebook'un 2019'da durumunun ne olduğunu merak etmek popüler hale geldi, ancak bir fütürist olarak da inovasyon girişimlerinin nasıl gittiğini merak ediyorum.

 

Kaynak: Tıklayınız