Blockchain ve diğer DLT teknolojileri, kripto para birimleri veya Akıllı Sözleşmeler yoluyla, genellikle “güvenilir” teknolojiler olarak tanımlanmaktadır. İşlemin güvenli bir şekilde gerçekleşmesini sağlamak için kullanıcıların bankalar veya noterler gibi güvendikleri aracılara güvenmek zorunda kalmadan birbirleriyle işlem yapmalarını sağlamaktadır. Ancak, bu DLT dünyasında, güven eksikliği, insanların kendilerinden ziyade yalnızca cüzdanlarla sınırlıdır. Genel olarak e-ticarete bakacak olursak, kripto para birimleri üzerinden ödeme göndermek, herkesin aynı defterin aynı kopyasına sahip olduğu gibi, işlemin gerçekleştiğini ispatlayamayacağınızı kanıtlamanızı sağlamaktadır. Kripto para birimlerinin başarmaya çalıştığı şeyin kapsamı dışında olduğunu vurgulamak önemlidir. Kripto para birimleri ortaya çıkmadan önce yıllardır faaliyette olan birçok hizmet aynı sorunla karşı karşıya kalmıştır. Bankalar veya kredi kartı şirketleri paranın gönderildiğini doğrulayabilse de, satıcıların vaatlerini yerine getireceklerine güvenilmeleri gerekmektedir. Benzer şekilde, satıcının, geri ödeme isteğinde bulunduğunda, alıcının hasarlı bir duruma ulaşamadığını veya gelmediğini iddia edeceğine dair hiçbir garantisi yoktur. Bu platformlar, platformdaki çevrimiçi kimlikleri, alıcı ve satıcıların işleme başlamadan önce analiz ettikleri bir “puan” ile ilişkilendirerek sorunu geleneksel olarak çözmektedir. Credo360, yalnızca sosyal güvenilirliğe odaklanan eşler arası bir ağ oluşturmak için benzer bir yaklaşım kullanır ve bu sayede insanların güvenip güvenmeyeceklerini bilemeyeceğini bilen yabancılara işlem gönderebilmelerini sağlamaktadır. Kullanıcılara, itibarlarını yansıtan bir skoru sürdürme imkanı tanıyarak ve tanıdıkları kişilerin, kişisel bilgilerini açıklamadan kendileri için kefil olmaları için güvenilirliğini kullanmalarını sağlayarak, “dijital kimlik kartı” olarak adlandırmanın ne demek olduğunu görmektedir. Güvenilirlik puanı bir blok zincirinde saklandığından, kullanıcıların itibarlarını görebileceklerini kontrol edebilmeleri için kişisel, taşınabilir, doğrulanabilir ve kişisel olmaktadır. 

 

Credo360, kullanıcıların iletişim, satış, işe alım, kiralama ve kiralama amacıyla birbirleriyle etkileşime girmeleri için güvenli bir ortam oluşturmak için harika bir platform sunmak için doğru şirket değerlerine sahiptir. Credo360'ın en önemli yararı, kullanıcı gizliliğinin korunmasıdır. Platform, sisteme duyulan güveni kanıtlamak için kullanıcının kimliğini açığa vurma ihtiyacının yerini almak için inceleme puanına dayanmaktadır. Kullanımı kolay bir mesajlaşma (Facebook Messenger gibi mevcut mesajlaşma platformlarıyla kolayca entegre edilebilen) ve kullanıcıları geri bildirimde bulunmaları için ödüllendiren etkin değerlendirme puanı sistemi gibi özellikler ile oluşturulmaktadır. 

 

 

Kaynak: Tıklayınız