Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский

Google I/O’nun  bazı güncellemeler getirdiği, ancak “gee whiz” anları olmadığı bir gerçek.

Bilgisayarla yapılan bir konuşma, yazılan kelimenin ötesinde "görebilen" bir arama, A.I. insan doktorlarından önce akciğer kanserini saptayabilir. Bunların hepsi inanılmaz başarılı ve Google CEO'su Sundar Pichai bu yılki Google I / O açılışında diğer bazı yöneticiler onları açıklıyor.

Ancak, geçmiş yılların Google I / O olayları düşünüldüğünde, Google Glass'a yapbozdan toplanan gökyüzü telefonlarından internet erişimi sağlayan bir hava balonunu tanıtmak için uçaktan atlayan paraşüt dalgıçlar takımı gibi sular altında kalıyoruz. Bazıları Google’ın Salı günü açıkladığı ürünlerin - gizlilik odaklı yazılım güncellemeleri ve bazı yeni donanım yinelemelerinin - kendi tarzlarından ilham aldığını iddia ediyor. Ancak, robotlarla oynayan, saçma modüler telefon fikirleri hazırlayan ve 2011 Google I / O kongre alanının zemine Android tabanlı dev bir labirent oyunu koyan ayın saplantılı Google’ı merak ediyoruz. Sabit yaklaşım, Google’a özgü değil. 2 yıl önce F8 konferansında bir beyin-bilgisayar ara yüzünü tanıtan şirket olan Facebook'u hepimiz hatırlıyoruz. Bu yılki açılış konuşmasının, güvenli alanlar, gruplar, mahremiyet ve Facebook platformunda ticaret hakkında olduğunu biliyoruz. Microsoft’un son büyük geliştirici konferansının, 2015’te HoloLens’i tanıttığı zaman, karmaşık gerçeklikli kulaklık setinin beklenmedik bir durumda ve bir zamanlar donuk bir teknoloji şirketi için karakter dışı olduğunu biliyoruz. Birkaç yıl sonra ve HoloLens ikinci versiyonda, ancak Build 2019 için Microsoft’un bulut hizmeti olan Azure merkezi bir aşamaya geliyor. Bu geliştirici konferansları hala inovasyonla dolu, ancak bu deneyim duygusu - risk faktörü, ortadan kalkıyor. Çılgın fikirler temizleniyor ve teknoloji şirketleri yeni bir sorumluluk duygusuyla boğulmuş görünüyor. Son 24 ay, teknoloji sektörünün en karanlık dönemlerinden bazıları. Bir zamanlar keyif aldıkları güven ne olursa olsun tamamen aşınıyor. Bugünün teknoloji liderleri düşünceli, dikkatli ama umutsuz. 2000'li yılların başlarında yenilmesinden önce, Steve Jobs, Silikon Vadisi'nin Korsanlarının yarısı. Noah Wyle'in Jobs, Anthony Michael Hall ve Bill Gates rolünde oynadığı 1999 filminin beğenisini çeken bu film, müşterilerinin refahı hakkında çok az düşünen iki girişimciyi resmediyor. Gates ve Jobs (ve Microsoft ve Apple) birbirlerini dövmeye ve kendi grafik kullanıcı ara yüzleri markasını kitlelere ulaştırmaya odaklanıyor. Onlara göre mesajlaşma, retina buluşunu yakmak için ikincil oluyor. Her etkinlik, ürün lansmanı ve geliştirici konferansı, ilham vermek için başka bir fırsat. İneklerin İntikamı gerçek ve zamanında bunlar ibadet ettiğimiz inek süper kahramanları olduğunu biliyoruz. Onların çarpık dünya stratejileri, Google’ın 1999’daki orijinal “Kötülük Olma” davranış kurallarına ilham vermiş olabilir, ancak 10 yıl sonra Google, saçma icattan daha az optikle daha az ilgileniyor.

Pichai, Google Arama’nın yeni kamerasını ve artırılmış gerçeklik yeteneklerini sadece “gözlerle arama motoru” olarak tanımlasaydı ne olacağını hayal edebiliyor musunuz?

2009'da Google, aramanın geleceğine ait bir resmi boyamak istediğinde, kelimeleri ağzında gevelemediğini biliyoruz. Daha sonra arama başkan yardımcısı Marissa Mayer’in dediği gibi, “Dünyanın neresinde olduğunuzu anlayan arama motorları, onlarla konuştuğunuzda sizi anlayan arama motorları, hatta gözlü arama motorları: Bunlar değişecek şeylerdir. Temelde ileriye doğru ilerledikçe arama için arayüz. ”

Bu erken teknoloji liderlerinin kayıtsız ve korkusuz oldukları yerlerde, Pichai, Microsoft’tan Satya Nadella, Apple’ın Tim Cook ve hatta Facebook’un Mark Zuckerberg’i iyi huylu, dikkatli ve - en azından kamuoyunda konuşurken - tüketici algısı hakkında derinden endişe duyuyor. Cook, delice dahinin mantosunu Steve Jobs'un sonlarından miras kaldırabilirdi, ama bu asla o olmuyor. Apple için, Cook’un tüketici verilerine yönelik pratik yaklaşımı ve tuhaf fikirlere karşı direnci, iyi bir rock yıldızı ürün anı eksikliğine yol açsa bile, onlara iyi hizmet ediyor gibi görünüyor.

Cook, Zuckerberg, Nadella ve Pichai, bir şekilde, Jobs ve Gates'in yıllar önce yaptığı gibi rekabet ediyor, ancak orada çok az drama var. Aksine, Pichai sahnede Cook'dan daha az rezerve değil.Salı günkü kabaca iki saatlik Google I/O açılış konuşması boyunca Pichai ve şirket, neredeyse her güncellemeyi iyi bir araç, yardım için bir güncelleme ve teknolojiyi kontrol etmenin bir yolu olarak tanımlamaya büyük özen gösterdiği biliniyor, açılış konuşması “herkes için daha faydalı bir Google oluşturmak” üzerine odaklandığını bildiğimiz gibi.Bu teknoloji şirketlerinin tümü, gelecekte tüketici verileriyle yaptıkları herhangi bir şeyin, bunları mevcut Avrupa ve gelecekteki ABD düzenlemesiyle çelişebilir duruma gelme ihtimaliyle boğuşuyor. Sonuç olarak, güvenli oynuyor ve bunu yaparken, mutlaka bu geliştirici konferanslarının cildini değiştiriyor. Örneğin, Google'ın karışık konuşmayı yorumlayabilen ve hatta yüz hareketlerini dile dönüştürebilen Project Euphonia'nın güçlü ve önemli bir çalışma olduğunu düşünülüyor. Google, insanları en ilham verici gelişmeler konusunda bile çıldırtmaktan kaçınıyor.

Akıllı arama ve konuşma A.I. hayatımızı değiştirecek, ama dünyamızı sallamıyor.

Kaynak: Tıklayınız