KOMUT DOSYASI PERFORMANSI

Günümüzde tipik bir web sayfası, reklamlar ve analitik işaretçileri gibi 75'ten fazla üçüncü taraf komut dosyası içermektedir. Web performansını önemsiyorsanız, bu komut dosyaları varoluşunuzun temeli olabilmektedir. Gelir elde ederek (reklamlar), dönüşümleri artırarak (hedefleri işaretleme) ve kullanıcılarınızı benzeri görülmemiş şekillerde (analitik etiketler) anlamanıza yardımcı olarak site sahiplerine değer katmaktadır. Yapabileceğiniz en iyi şey, olası performans zararlarını azaltmak için güçlü bir proaktif yaklaşım benimsemektir.

 

 

Yatırım Getirisini hesaplayın

 

Sayfalarınızın A / B testini, komut dosyasıyla ve komut dosyası olmadan gerçekleştirin. Her iki sürüm için de şelale grafikleri oluşturmak ve üçüncü taraf komut dosyalarının ne kadar sürede yükleneceğini belirlemek için WebPagetest gibi sentetik bir ölçüm aracı kullanın. Üçüncü taraf satıcıdan, aracı kullanan diğer sitelerin yaşadığı ortalama dönüşüm oranı artışının numarasını alın. Aberdeen’in yaygın olarak kabul edilen performansını kullanarak, 1 saniyelik bir sayfa gecikmesinin dönüşümlerde % 7’ye eşit olduğunu, potansiyel net dönüşüm kazancını veya kaybını hesapladığını belirtmektedir. Örneğin, bir araç sayfa yüklenmesini 2 saniye yavaşlatırsa, bu % 14'lük bir dönüşüm kaybı anlamına gelmektedir. Ancak, aynı araç % 20'lik bir dönüşüm artışı vaat ediyorsa, bu % 6'lık net kazanç demektir.  

 

2. Üçüncü şahıslara nereden hizmet verildiğini kontrol edin.

Ziyaretçilerinizin çoğu İngiltere’de ise, ancak üçüncü taraf komut dosyanız ABD’de barındırılıyorsa, bu gecikme süresi gecikebilir. Üçüncü taraf varlıklarını kullanıcılarınıza daha yakın önbelleklemek için bir içerik dağıtım ağı (CDN) kullanma hakkında üçüncü taraf sağlayıcınızla konuşun.

 

3a. Tasarlayınve uygulayın

% 100 çalışma süresi diye bir şey yoktur. Herkesin kötü günleri vardır ve üçüncü taraf senaryoları istisna değildir. Belirli bir komut dosyası çökerse sayfalarınıza ne olacak? Bunu, gelişmiş ayarlardaki “SPOF” sekmesi altındaki WebPagetest'te kolayca simüle edebilirsiniz: Bunu tasarım ve uygulamaya dahil etmelisiniz. Üçüncü taraf komut dosyalarını eşzamansız olarak mı sunacaksınız? Ya da alternatif olarak, engelleyici olmayan bir şekilde onlara hizmet? Bazı seçenek etiketleri veya reklam komut dosyalarında olduğu gibi, bu bir seçenek değilse, o zaman komut dosyası zaman aşımına uğramadan önce belirli bir bekleme süresi için izin vermek için komut dosyalarınıza zamanlayıcılar koyacaksınız ve sayfanın geri kalan kısmı yüklenmeye devam edebilir mi?

 

3b. Önbellek zaman aşımlarını etkinleştir

Birçok üçüncü taraf komut dosyası, önbelleğe almayı devre dışı bırakır veya çok kısa zaman aşımına uğrar. Bu komut dosyalarının birden fazla güne yayılan zaman aşımlarına sahip olması gerekir.

 

4. Performansınızın ve işiniz üzerindeki etkisini ölçün

Sentetik ölçüm araçlarını kullanmak yerine, üçüncü taraf araçların işletmeniz üzerindeki gerçek etkisini ölçmek için kendi kullanıcı verilerinizi (gerçek kullanıcı izleme araçlarıyla) kullanın. Üçüncü taraf komut dosyalarının sayfalarınızı yavaşlatıp yavaşlatmadığını belirleyin. Komut dosyası sayfalarınızı yavaşlatıyorsa, bu yavaşlamanın hemen çıkma oranı, sitedeki süre ve dönüşüm oranı gibi metriklere zarar verip vermediğini belirleyin. Üçüncü taraf komut dosyasının sayfalarınızı yavaşlatıp yavaşlatmadığına bakılmaksızın, komut dosyasının, yukarıdaki gibi ticari ölçütler üzerindeki etkisini ölçün.

 

5. Dördüncü taraf (ve beşinci taraf vb.) Çağrıları açıklayan bir istek haritası oluşturun

İstek haritası oluşturmak ve genişletilmiş aramaları göstermek için üçüncü taraf analiz aracını kullanın. Örneğin, Ghostery kullanılarak oluşturulan bu istek haritası, Monster.com'daki üçüncü taraf aramalarının tetiklediği uzun yönlendirme zincirlerini göstermektedir. 

 

6. Üçüncü taraf komut dosyalarınızın ne zaman değiştiğini algılayın

Üçüncü taraf satıcıların çoğu tatillerde sizinle birlikte kilitlenecektir, ancak tedarikçileriniz özel etkinliklerinizin farkında olmayabilir. Sitenizi etkileyebilecek değişiklikler planlayabilirler.

 

7. Üçüncü taraf sağlayıcılara geri bildirim verin

Bazen üçüncü taraf satıcılar senaryolarının performans sorunlarından muzdarip olduğunu bilmiyorlar. Onlara bildirmek, yapılacak en doğru şeydir.

 

8. Performanstan ödün vermeden sosyal sayıları simüle etmek için sosyal medya metriklerini önleyin

Sosyal metrikler sayfalarınızda bulunması zorunludur, Ölçümlerinizi gerçek zamanlı yerine periyodik olarak veya yoğun olmayan zamanlarda güncellemeniz yeterlidir.

 

9. Üçüncü taraf analitiklerini kullanmak yerine, kendi A / B performans testinizi sunucu tarafında yapın

Herkesin bunu üstlenmesi gereken bir durum yok, ancak yapabilirseniz, bu harika bir öneri olacaktır.

 

10. Yoğun trafik saatlerinde komut dosyalarını devre dışı bırakın

Komut dosyanızın amacı size müşterileriniz hakkında bilgi vermekse, müşterilerinizin birçoğunun sitenizi ziyaret ettiği sırada bunu devre dışı bırakmak açık bir şekilde iyi gözükmemektedir.

 

Kaynak: Tıklayınız