NEDEN BLOCKCHAIN OYUNLARI?

Prolog: Robotlar işlerimizi çaldıklarında ne yaparız?

Uygun maliyetli, yüksek performanslı robotlar çağına hızla yaklaşıyoruz.Geleneksel otomobil şirketleri, Uber ve Waymo gibi BT mobilite uygulamaları, kendi kendini süren otomobilleri geliştirmeyi neredeyse tamamladı ve yakında taksi ve otobüs sürücülerinin yerini alacak. Dahası, Amazon Go ve diğer birçok otomatik sayaç, Amerika’da milyonlarca perakende personelinin yerini alacak; San Francisco merkezli Cafe X, robot barista tarafından işletilen kafeleri açarken, pizza yapma robotlarıyla Zume Pizza, SoftBank Vision Fund'dan 350 milyon dolar getirdi.Geleneksel işlerin otomatik makineler ve AI teknolojisi ile değiştirileceği zaman meselesidir. Dolayısıyla, insanlık aşağıdaki sorulara tatmin edici cevaplar getirmeye zorlanacaktır:

-Nerede çalışmalı ve ne yapmalıyız?

-Mevcut ekonomik sistem sürdürülebilir mi?

-Topluma nasıl katkıda bulunabilir ve değerimizi kanıtlayabiliriz?

Macera, Rekabet, Fetih ve Ticaret Yoluyla Gelişim Tarihi

Birçoğu günümüzün “kazananları toplayan” ekonomik modelini eleştiriyor, ancak tarih defalarca servet ve güç konusunda tekelleştiren şanslı birkaçının zaferini gösterdi. Sonuç olarak, dahil edilmemiş veya baskı altında olmayanlar yeni dünyalara döndü ve hayatta kalmak için yeni fikirler getirdi.

Dünya gezegeninde keşfedilecek yeni alan olmadığı bu kritik noktada dünya, Amerika Birleşik Devletleri ve Sovyetler Birliği gözlerini ona doğru çevirdi. Daha yakın bir zamanda Elon Musk, Mars'ın yeni bir medeniyete ev sahipliği yapacağını savundu ve yakın gelecekte Mars'ta bir şehir kurma planlarını duyurdu.Meşru girişimler olsa da, bu çabalar basit bir gerçeği görmezden geldi; geleceğin çok daha kolay ve daha erişilebilir sınırı, sanal dünya.

Steven Spielberg'in Ready Player One filmi (2018), teknolojinin ilerlemesi için işlerini kaybedenlerin VR kulaklıklarıyla bir hayal dünyasında yaşadıkları bir dünyayı sinemaya dönüştürüyor.Filmdeki karakterler uyanık saatlerinin çoğunu bu sanal oyun dünyasında geçiriyor.Sanal dünyadaki başarılar ve kazançlar doğrudan “gerçek” başarıya dönüşür, böylece insanlar sanal dünyadaki sanal borcu temizleme zorunluluklarına maruz kalıyor. Bu olasılığı eğlendirdikten sonra, yardım edemem ama merak ediyorum: Ekonomimiz, Ready Player One'daki gibi sanal dünyanın durumuna genişleyebilir mi? Öyleyse, nasıl çıkarabiliriz?

Oyun Yoluyla Para Kazanmak

Çoğu ebeveyn, çocuklarını video oyunları oynamaya teşvik etmezdi. Bağımlılık riski var, aynı zamanda hobinin iyi iş arayışlarına yönelik yapıcı bir yol olmadığına dair genel bir anlam ifade eder. Zaman değişti. Yeterince iyi bir oyuncuysanız, para kazanabilirsiniz demektir. Aslında, çok fazla para bile kazanabilirsiniz. E-spor pazarı izleyici sayısında MLB'yi aştı ve önümüzdeki birkaç yıl içinde Amerika'nın en büyük spor pazarı olan NFL'nin ötesine geçeceği tahmin ediliyor. Dünyanın en iyi lig efsaneleri oyuncusu Faker'in en iyi oyuncusu olarak bilinen Lee Sang-Hyeok'ın, 2018 yılında kendi başına 4 milyon dolar kazandığı bildiriliyor. Bunlar diğer Koreli atletlerden daha yüksek kazançtır. YouTube ve Twitch'teki oyun flamalar da büyük paralar getiriyor. YouTuber adlı ünlü oyun olan “Great Library”, “Youtube'da yılda nasıl 1,7 milyon dolar kazanıyorum” başlıklı bir kitap bile yayınladı.

Aynı zamanda, yukarıda belirtildiği gibi böyle bir zirveye ulaşamamış ve ulaşamayacak daha birçok kişi var. Örneğin, 1998'de piyasaya sürülen birinci nesil bir çevrimiçi oyun olan Lineage, piyasaya sürülmesinden 20 yıl sonra popüler oldu. Dünyadaki en yüksek kazançlı oyunlardan biridir. Orijinalin mobil versiyonu LineageM, 2018'in başlarında dünyanın en yüksek kazanç elde eden on oyun arasına girdi.

Lineage’ın başarısının temel sırrı, oyuncuların oyun yoluyla para kazanmalarını sağlamasıdır. Tipik olarak, MMORPG oyuncuları birçok rekabetçi ve işbirlikçi topluluk faaliyetine katılıyor. Daha yüksek seviyeler ve daha iyi malzemeler, topluluğu daha fazla etkilediği için, birçok kullanıcı, cazip malzemeler için gerçek para ödemeleri konusunda oldukça motive olmaktadır. Bu nedenle, bu ürünleri satmaya istekli olan oyuncular iyi bir kar sağlayabilir. Sonuç olarak, bir iş olarak bir oyun maddesi değişim kavramı ilk kez 2001 yılında tanıtıldı ve birçok oyuncunun yukarıda belirtilen talebi nedeniyle hızlı bir şekilde ortadan kalktı.

Üç Çeşit Oyun

Tarihsel olarak konuşursak, oyunlar üç iş modelinden birine ayrılabilir. Yeni iş modellerinin, eski modellerde her zaman iyileştirme yapılması gerekmediğine dikkat edin.

Oyunun ilk türü basılı kopya olarak gelir.İlk oyun yazılımı disketler, oyun paketleri, CD'ler ve DVD'ler aracılığıyla dağıtılır. Oyuncular, basılı kopyayı satın aldıktan sonra sonuna kadar oynar. Günümüzde Steam ve Origin gibi platformlar, kullanıcıların indirebileceği dijital kopya ile bu tür oyunlar sunuyor.

İkinci tip ise ücretsiz oyundur. Oyunu ücretsiz olarak indirebilir veya çevrimiçi oynayabilirsiniz, oyunda ürün satın alma gibi fırsatlar vardır. App Annie'ye göre, oyun uygulamalarının% 71'i ücretsiz oynanabilir - bu kategori standart kar modeli haline gelir. Bu yöntem, sadece oyunlar tarafından değil, aynı zamanda birçok internet servisi tarafından da kullanılır; “parasını ödemezseniz, ürün halini alır.” Bu, her kullanıcının oyun alanını daha zengin ve daha aktif hale getirdiği ve rekabet ve işbirliği ile oyunda daha iyisini yapma konusunda birbirlerinin teşvikine katkıda bulunduğu anlamına gelir. Kullanıcılar daha yüksek seviyelere daha hızlı ulaşmak için premium üyelikler kullanmak veya pahalı ürünler satın almak için teşvik edileceklerdir.

Üçüncü tip, kullanıcılarının para kazanmasını sağlar. Lineage ve diğer birçok MMORPG oyunu bu kategoriye aittir. Bu türün oyunlarla sınırlı olmayacağına, tamamen yeni bir sanal dünya yaratacağına inanıyorum. Ayrıca, bu sanal dünyanın ekonomisi, mevcut “gerçek” ekonomimizle karşılaştırılamayacak bir sistemle yeni zirvelere çıkmaya devam edecektir.

Görsel kaynak : “Them, Robot” (The seventeenth episode of Season 23, The Simpson)

Merkezi Bir Kurum Tarafından Çalıştırılan Mühürlü Sanal Bir Dünyaya Güvenebilir miyiz?

Çevrimiçi oyunlar düşük gelirli ve içerik yetersizliğinden dolayı hizmetlerini sonlandırdıklarında kullanıcılar öfkelenir. Oyuna kayda değer miktarda para harcayan kullanıcılar ve verilerini zamanlarının hatırası olarak saklamak isteyenler genellikle kendi dünyaları sona ermiş gibi hisseder.

Ekonomik yapımızın sanal dünyaya yayılması için çözülmesi gereken birkaç konu var. Her şeyden önce, sanal dünyada olanlar için kim cevap verecek? Bir Thanos (Yenilmezler: Sonsuzluk Savaşı) parmaklarını kırarsa ve sanal dünyanın yarısı kaybolursa? Öyleyse, sanal gerçekliği düzenleyen kurallar için “inanca dayalı bir sistem” oluşturmak çok kritik olacaktır. Birçok hevesli oyuncu, oyun yaratıcılarının ve geliştiricilerin oyunlarının ekonomik sistemini değiştirmesi ihtimalinden endişe duyuyor. Örnek vermek gerekirse, Lineage'daki son derece nadir bir kılıç öğesinin maliyeti, 2017'de bir gün 100.000 $ 'dan 30.000 $' a düştü ve Lineage’in pazar ekonomisine zarar verdi. Fiyat azaldı, çünkü öğeye akın vardı ve oyun para birimi önemli ölçüde düştü. Geliştiricilerin oyun sistemini bilerek manipüle ettiği, şans eseri öğelerin algoritmalarını veya çevrimiçi kumarhaneler için olasılıkları değiştiren daha kötü vakalar vardır. Bugün bildiğimiz oyun dünyasında bu olayların sabit bir geçit töreni var, böylece ne kadar karmaşık bir şekilde yapılmış olursa olsun, oyunları gerçek olarak alamayız.

Öte yandan, içinde yaşadığımız dünyanın gerçek bir gerçeklik olduğunu düşünmemize neden olan nedir? Fantezi yerine gerçek dünyada yaşadığımıza nasıl inanıyoruz? Bu inancın çoğunu değiştirilemez doğa yasalarına borçluyuz - elmalar yere düşer, güneş doğudan doğar ve zaman uzar. - Düşüncelerimiz, kültürlerimiz ve topluluklarımız hepsi bu yasalara dayanıyor, muazzam ve karmaşık bir gerçekliği dokuyor.

Dahası, varlıklarımıza sahip olduğumuza inanıyoruz, çünkü her yerde varlar ve bunları bu şekilde kullanabiliriz. Şehrim dışında hiçbir yerde kullanamadığım bir çift gölgem olsaydı, bu gölgelerin değeri düşerdi. Bu sınırlı birlikte çalışabilirlik, oyun maddelerinin şimdiye kadar gerçek varlıklar olarak değerlendirilmesinin nedenidir.

Blockchain bu problemleri çözmek için bize hem teknoloji hem de felsefe sunuyor. Merkezi bir oyun sunucusuna kaydedilmiş bir kod yerine, manipüle edilemeyen, şeffaf bir blok zinciri protokolü tarafından yönetilen sanal bir dünya düşünelim.Yalnızca dijital varlıklar iyi niyetli yöntemlerle ihraç edildiğinde ve sahiplenildiğinde ve çeşitli platformlarda garantili çalışabilirlik gerçeği ile internette yaşayacağız. Bunu daha da ileri götürmek için, belki de gerçek dünyadaki varlıklarımızı, bizim gerçeklik dediğimiz platformun çıkardığı ve yenilmez belirteçler olarak gördüklerimizdir.

Blockchain Oyun Dünyası Oyster’ımız

Blockchain ekosistemindeki sayısız kripto para biriminin belirteç ekonomisi ile ekonomimiz daha adil ve verimli olacak. Şu an itibariyle, blok zincirleme projelerin çoğu meraklı erken evlat edinen topluluklarla sınırlıdır ve daha geniş kitlelere ulaşmak için mücadele etmektedir. Bunun deneme için fırsatların bulunmamasından kaynaklandığına inanıyorum. Gerçek dünyaya bütünleşmiş jetonlar başarılı olursa büyük bir etkiye sahip olabilir, ancak çoğu zaman gerçek dünyanın bu tür bir değişime müsait olmadığı gerçeğine karşı koyabiliriz. Örneğin, kahve veya tren biletleri gibi sabit değerleri olan günlük mal ve hizmetler için jeton ödemeleri olsaydı, jeton fiyatlarındaki en ufak bir değişiklik büyük bir karışıklığa yol açardı.

Öte yandan, oyunlar bize eğlencenin zayıf hikayeler ve belirsizlik için yeterli bir gerekçe olduğu sihirli bir alan sunuyor. Bize gelecekten bir kesit sundukları için bilim kurgu filmlerini takdir etmekteyiz, ancak bundan çok önce, hayal türü hayal gücümüzü besliyor. Iron Man kostümü içindeki J.K Rowling henüz dünyada yokken, hayal gücümüzü süpürgeli cadılar süslerdi.

Bir para sistemi, pazar yeri, dernek ve yönetişim gibi gerçeklik internetinin birçok gereksinimi oyunlarla zaten yerine getirdi. Bu yüzden blockchain ve oyunların birleşimi bize radikal ve liberal deneyler için yer açacaktır. Yakın gelecekte, blok zincirinde sanal dünyalar yaratan platformlara artık oyun denilmeyecek. Blockchain oyunlarına yatırım yaparak, medeniyet için yeni alanlar keşfedecekleri bulma arayışına gireceğimizi tahmin ediyoruz. Umarız bize de katılırsınız.

 

Kaynak : Tıklayınız