Waymo’nun sürücüsüz giden otomobil servisinin ilk incelemelerini okuduktan sonra bile, beni şaşırtan şeyler hala vardı. Waymo One demo aracımız Chandler Ariz'daki alışveriş merkezinin otoparkında. Alfabenin Waymo'sunun Aralık ayının başından bu yana dünyanın ilk ticari sürücüsüz taksi servisini işlettiği Phoenix’i, Arizona'da ilk defa test ettim. Waymo kendi kendini süren “Waymo One” filosunda otomobil sayısını kesin olarak açıklamadı. Ancak şirketin ülke genelinde yolda yaklaşık 600 kendi kendini süren aracı var. Çoğunun Phoenix bölgesinde faaliyette bulunduğunu söyledi. Waymo, Chrysler Pacifica minivanlarını kullanıyor ve bir yıl önce 62.000 sipariş verdiğini açıkladı. Seyahatim 4.4 mildi ve yaklaşık 15 dakika sürdü. Arabada, kameraman Doug, bir Waymo sözcüsü ve direksiyonda bir güvenlik sürücüsü vardı. Yolculuk normalde mil başına 8,92 dolar veya 2,27 dolar. Karşılaştırma için, öğleden sonralarıma bir Über gezisi ekledim, Scottsdale'deki otelimden Mesa'ya bir gün önce götürdüm. Bu mil başına yaklaşık 1,34 $ çıkıyor. Pheonix bölgesinde konuştuğumuz sürücüler Waymo sürüşlerinin oldukça pahalı olduğunu ve bahşiş vermedikleri belirtti. Deneyim, herhangi bir sayıda sürmeye başlayan uygulamayı kullanmaya çok benziyordu. Bir uygulama aç, bir sürüş isteğinde bul, gir ve çık. Elbette en büyük istisna, tekerleğin arkasındaki kişinin asla dokunmamış olması. Waymo’nun özerk sistemi, hibrit bir Pacifica’ya donatıldı ve bütün işi yaptı.

 

(Fotoğraf: Cheddar)

 

İşte şaşırtıcı şeyler:

1. Yolculuk sorunsuz geçti.

Bu sürüşlerin çoğu yorumcusu da aynı şeyi söyledi, ancak not etmek önemli, tipik bir araba yolculuğu olmasının gerektiği gibi kaçınılmaz olması gerekiyordu.

 

2. Bir çocuk koltuğu vardı.

Sabit bir araba koltuğuna sahip olan kaç taksi biliyorsunuz? Chrysler Pacifica minibüs tasarımında üç sıra oturma var, yolcular sadece orta veya arka sıralarda oturur. Araba koltuğu ebeveynler için harika, ancak konuştuğumuz bazı sürücüler kişi sayısını sınırladığını söyledi. Bu koltukta oturan çocuğun hiçbir zaman ehliyet alması gerekmeyebilir.

 

3. Arizona şaşırtıcı bir durum ve bu teknolojiyi test etmek için mükemmel.

Sokaklar geniş ve düz. Hava durumu tahminen hoş ve kuru, bu da önemli çünkü LIDAR - otonom bir sürüş sistemi için kritik teknoloji - bazen ıslak koşullarda karıştırılabilir.

 

4. Waymo One otomobilleri yolda göze çarpar.

Etrafta dolaşırken büyük kameralar ve radar cihazlarıyla diğer Waymo One araçlarını bulmak kolay. Bu her zaman sorularımdan / endişelerimden biri olmuştur: Sürücüsüz giden arabaları yollarda nasıl kolayca fark edilir, yani diğer sürücüler neyle uğraştıklarını biliyor mu?

 

5. Güvenlik sürücüsü ile konuşmamanız gerekir.

Konuştuğumuz bir sürücü buna dikkat çekti; şoför koltuğunda bir kişi var. Araba kullanmıyor, tekerlek hareket ediyor ve onlarla konuşmamak garip. Merhaba, hoşçakal dedik ve güvenlik şoförümüze teşekkür ettik, ancak onunla konuşmamak garipti.

 

6. Arabalar çok temiz.

Bu elbette yeni bir hizmet, ama ne kadar temiz olduğunu merak ettim, bu arabaların gelecekte daha fazla sürücüsü olacak ve içerisindeki izleyecek hiç kimse olmayacak. Bu araçlar aynı zamanda yüksek maliyetlerini dengelemek için mümkün olduğu kadar uzun süre yollarda olacak şekilde tasarlanmış.

 

7. Otomobilin içi normal diyebiliriz.

Koltuk başlıklarının arkasındaki ekranlar, aracın içini kaydeden kamera ve uygun bir şekilde yerleştirilmiş bazı USB bağlantı noktalarının yanı sıra, araç başka bir özellik taşımıyor ve uçakta oturmak gibi bir şey. Şarj portları ve bardak tutucuları. Bunlar bir arabada bulunan en önemli özelliklerdir. Yardım çağırmak, kapıları kilitlemek ve kilidini açmak ve sürüşü başlatmak için manuel kumandadaki Braille. Koltuk başlarının arkasındaki iki ekrandan biri, yolu ve arabanın yanından geçtiği tespit edilen nesneleri gösterir.

 

8. Çok heyecanlı ama aynı zamanda biraz gergindim.

10 milyon kilometreden fazla gerçek sürüş kaydedilmiş ve benimle birlikte bir güvenlik sürücüsü olsa bile, yeni bir tür teknolojinin kontrol altında olduğunu biliyordum ve tüm sürüş boyunca bunu düşündüm. Gerginlik, kısmen meraktan ve korkudan doğdu. Tesla'nın S, X ve 3 test sürüşlerindeki ilk deneyimimden farklı değildi. Tesla test sürüşü ile konforum arttı, çünkü bilgisayarın nasıl karar verdiğini anladım.

 

9. Kesinlikle bir robot taksiye binerdim ama atlamayacağım.

Bu tamamen alışkanlıklarla ilgili. New York'taki çılgın taksi şoförlerine alışkınım (iyisi veya kötüsü için) ve Uber sürücülerinin rastgeleliği ile uğraşmak zorunda kaldım. Eğer bu araçlar ile daha fazla etkileşime girersem ve bu deneyimler şu an sahip olduğumdan daha iyiyse, benimseme konusunda daha istekli olabilirim.

 

10. Elimizdeki daha fazla zamanla ne yapacağız?

Araç kullanmıyorken, arama ve iş yapabilirim. Waymo arabanın içinde otururken, “Sürmesi gereken herkese istediklerini yapmaları için o zaman geri verilseydi,” diye düşündüm. Sırada ne var?

 

Kaynak: Tıklayınız