Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский
  • Spanish
  • France
  • Germany

Artırılmış Gerçeklik (AR) ve Sanal Gerçeklik (VR) cihazlarının sağlayabileceği sanal ekran özelliği sayesinde, sanal gerçekliğin ve artırılmış gerçekliğin turizmde kullanılması turizm sektörünün güçlendirilmesine yardımcı olabilir.

Hiç ikilemde olduğunuz veya seyahatiniz için ziyaret edilecek en iyi yeri seçmek için hiç şımartıldığınız bir durumda bulundunuz mu? Artık turizmde sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gibi teknolojilerin kullanılması, seçimleri etkili bir şekilde yapabilmenize yardımcı olabilir. Örneğin, seyahat acenteleri tarafından sağlanan Sanal Gerçeklik özellikli kulaklıklar sayesinde, müşteriler daha önce bilmedikleri yerleri sanal olarak artık görüntüleyebilir. Bu, turizm acentelerinin tatil paketlerini tanıtmasına ve kendilerini pazarlamasına yardımcı olacak ve böylece müşteri katılımını artıracaktır. Sanal Gerçeklik ve Artırılmış Gerçeklik teknolojilerinin hedefinizi kolayca nasıl seçeceğinize şu şekilde yardımcı olabilir:

Turizmde Sanal Gerçeklik

Sanal Gerçeklik (VR) teknolojisinin en önemli özelliklerinden biri, sizi tamamen sanal bir ortama sokabiliyor olmasıdır. Böylece VR özellikli kulaklıklar sayesinde, bir tatil paketi rezervasyonu yapmadan önce bile bir varış yeri deneyimi yaşayabilirsiniz. VR özellikli kulaklıkların kullanımı gerçekten uygun maliyetli olabilir ve değerli zamandan tasarruf etmenize yardımcı olabilir. Sanal temsilden bahsettiğimizde, VR deneyimleri o kadar ayrıntılı olabilir ki, kalmayı planladığınız otel odasında sanal bir tura bile çıkabilirsiniz.

VR özellikli kulaklığın bir başka göze çarpan özelliği de size 360 derecelik bir VR turu sunabilmesidir. Böylece, VR'nin 360 derecelik görünüm özelliğini kullanarak, rezervasyondan önce tatil beldesini 360 derecelik bir şekilde keşfedebilir ve daha sonra, yeri ziyaret etmeyi tercih edip etmeyeceğinize karar verebilirsiniz. Canlı örneklerden biri, VR teknolojisinin Londra merkezli bir müzede kullanılmasıdır. Londra merkezli bu müze, kullanıcılara müzenin perde arkası deneyimini sağlayan bir uygulama geliştirdi. Doğal tarih yayıncısı Sir David Attenborough'nun 3D hologramlı versiyonu, burada tur rehberiniz olarak görev yapar. Ziyaretçi müzeden herhangi bir nesneyi alabilir ve Sir David'in hologram versiyonu, ziyaretçiye nesne hakkında uzman bilgisini verir.

Turizmde Artırılmış Gerçeklik

Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisi, Sanal Gerçeklik (VR) teknolojisinin yapamayacağı şeyleri sunabilir. Akıllı telefonunuzun yardımıyla; AR teknolojisi, VR teknolojisine kıyasla size çok daha gerçekçi deneyimler sunabilir. Birkaç yıl önce, Londra'daki otellerden biri tüm odalarında AR teknolojisini uygulamıştı. Her otel odasının duvarındaki Londra şehir haritasının yardımıyla konuklar, otelin uygulamasını kullanarak akıllı telefonlarını doğrudan duvara yönlendirebilir ve şehirde bulunan belirli bir yer hakkında ek bilgi alabilirler. Benzer şekilde, New York City, taşıtlarının AR özellikli bir uygulama kullanarak metrolardaki AR teknolojisini kullanmasını sağlar. AR uygulaması ve metro duvarlarına yerleştirilen New York haritası yardımıyla, taşıtlar akıllı telefonlarını haritaya yönlendirebilir ve Büyükşehir Ulaşım Otoritesi'nden (MTA) turnike ve zamanlama verileri gibi bilgileri alabilirler. Böylece, AR uygulaması, düzenli tren planlamasını ve yön haritalarını interaktif bir rehber haline dönüştürebilir. Ayrıca, tüketicilere sipariş etmeyi planladıkları yiyeceklerin sanal bir 3D önizlemesini sağlayan bir AR gıda uygulaması geliştirildi. AR gıda uygulamasını kullanarak, tüketici akıllı telefonlarını tabağa yönlendirir ve uygulama buna göre gıda maddesinin 3D sanal görünümünü oluşturur.

 

 

Kaynak: Naveen Joshi'ye teşekkürlerimizle...