Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский
  • Spanish
  • France
  • Germany

Eğitimde Holografik AR kullanımı arttıkça, öğrencilerin fiziksel bir öğretmenin varlığı olmadan sınıfa adım atmaları çok uzun sürmeyecektir.

Teknolojinin benimsenmesi; artırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik ve bilgisayar görme ile, K-12 sınıflarında önemli ölçüde artmıştır. Holografik AR, bu EdTech sınıflarından daha iyi öğrenme sonuçları elde etmek için bu teknolojiler üzerine inşa edilebilir. Bu, sadece öğretmenlere değil öğrencilere de faydalı olacak ve daha iyi eğitim araçları sağlayacaktır.

HOLOGRAFİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK (AR) NEDİR?

Holografik AR, kullanıcıların dijital nesneleri gerçek yaşam ortamlarında üstüne kurmalarını sağlayan yeni nesil artırılmış gerçekliktir. Kullanıcılar, sanal dünyayı standart AR'den daha sürükleyici bir şekilde deneyimleyebildiklerinden, normal AR teknolojisine kıyasla çok daha zengin bir kullanıcı deneyimi sağlar. İçerik veya öğretim tarzı yeterince ilgi çekici değilse, öğretmenler ve daha da önemlisi, dikkat kaybından muzdarip olan öğrencilere daha iyi bir sınıf deneyimi sağlayabilir.

EĞİTİM SEKTÖRÜNDE HOLOGRAFİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK (AR) FAYDALARI

ETKİLEŞİMLİ İÇERİK

Holografik AR'nin öğretimdeki potansiyel uygulamaları sadece hayal gücümüzle sınırlıdır. Holografik AR, öğrenciler için etkileşimli ve ilgi çekici içerik sağlayabilir. Eğitimciler, kelimenin tam anlamıyla holografik AR teknolojisi ile ders kitaplarını hayata geçirebilir. Holografik AR teknolojisini kullanarak ayın yüzeyinden veya sınıftaki en yüksek dağ zirvesinden her şeyi kaplayabilirler. Sonuç olarak; öğrenciler, öğretilen konuları daha iyi anlayabilirler. Ayrıca, ilgisiz öğrencilerin katılım düzeyleri, sınıflarda holografik AR teknolojisi dahil edilerek önemli ölçüde artırılabilir. Eğitimciler, sınıf dışına çıkmadan öğrencilerini derse tabi olan farklı yer ve zamanlarda sanal bir tura çıkarabilir. Böylece, verilen eğitimin kalitesi holografik AR teknolojisi kullanılarak önemli ölçüde geliştirilebilir.

SANAL ÖĞRETMEN

Holografik AR, öğretmenlerin sınıfta fiziksel olarak bulunmadan ders almalarını sağlayabilir. Bu durum, eğitim enstitülerinin belirli bir konuda bir uzmandan ders ayarladıklarında en yararlı olduğunu kanıtlar. Eğitimci dersi kendi konforunda sunabilir, böylece işe gidip gelirken kaybedilen değerli zamanı kurtarabilir. Enstitüler holografik AR teknolojisini kullanarak, dünyanın diğer tarafındaki uzmanlar tarafından dersler ayarlayabilir. Holografik AR, öğrencilere çok daha ilgi çekici bir ortam sağladığı için görüntülü görüşme üzerinden ders verme konusunda ek bir avantaj sağlar. Öğretmenler aynı zamanda holografik AR teknolojisini kullanarak aynı anda birden fazla sınıfa ders verebilirler.

EĞİTİMDE HOLOGRAFİK ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK (AR) UYGULAMASINA İLİŞKİN ZORLUKLAR

Holografik AR interaktif ve ilgi çekici bir öğretim yöntemi sağlasa da, bu teknolojinin benimsenmesi eğitim sektöründe çok yavaş olmuştur. Eğitimde Holografik AR'nin uygulanmasındaki tek engel, eğitimcilerin yanı sıra teknoloji sağlayıcılarının da bunu fazla düşünmemiş olmasıdır. İşletmelerin eğitim kurumlarını bu teknolojinin yararlarından haberdar etmeleri gerekir. Eğitim kuruluşları da holografik AR teknolojisini uygulamaya ve denemeye açık olmalıdır. Daha fazla araştırma ve artan farkındalık ile holografik AR teknolojisi ana akım haline gelebilir ve her sınıfta görülebilir.

Holografik AR teknolojisi yaygınlaştıkça ve eğitim enstitülerine girmeye başladıkça, öğrenme sürecine hayal bile edilemeyen öğrenci katılım düzeyine getirebilir. Bu, öğrencilerin genel zekasını geliştirmeye, onları çalışmalara daha fazla ilgi duymaya, hatta yüksek öğrenime devam etmeye teşvik edebilir. Teknolojideki daha fazla gelişmeyle ve küresel ölçekte konuşlandırılmasıyla, EdTech pazarlarına dokunulmamış en uzak bölgelere ulaşabilir.

 

 

 

Kaynak: Naveen Joshi'ye teşekkürlerimizle...