Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский

Facebook, geçtiğimiz sene itibariyle arama reklamlarını test etmeye başlamıştı. Ekim aynın ortasında da bu özelliği tüm reklam verenlere açtığına dair duyuru yaptı. Bu özellik sayesinde reklam veren tüm birey ve şirketler Haber Kaynağı ve Marketplace arama sonuçlarında istedikleri reklamı yayınlayabilecek.

               

Peki bu arama motoru reklamları hangi alanlarda karşımıza çıkacak?

Mobil deneyimin her geçen gün öneminin ve kullanımının artmasıyla birlikte, sadece mobil üzerinden başta e-ticaret, perakende ve otomotiv sektörlerine yönelik aramalar sonucunda kullanıcıların karşısına çıkacak. Bunun nedeniyse kullanıcıların arama sonuçlarında reklamların değerli bulunduğunun ve daha geniş bir kitleye erişimin sağlandığı tespit edilmiştir.

Yeni reklam modelini nasıl deneyeceğim?

Haber Kaynağı ve Marketplace arama sonuçlarında istenilen reklamı yayınlayabiliyorsunuz. Haber Kaynağı reklamları için Otomatik Reklam Alanları’nın seçimi yeterlidir. Bununla birlikte Reklam Yöneticisi üzerinden de Haber Kaynağı reklamı oluştururken Facebook Arama Sonuçları seçeneğini de aktif hale getirebilirsiniz. Bir reklam veren olarak reklamınızın arama sonuçlarında çıkmasını istiyorsanız Haber Kaynağı reklamlarını da kullanmanız gerekmektedir. Reklamınızı hedeflerken reklamla ilgili Facebook tarafından belirlenen anahtar kelimelerle birlikte insan tabanlı hedefleme seçeneklerinin de baz olarak alınması gerekiyor.

Facebook anahtar kelimeleri neye göre belirliyor?

Reklam metnine ve başlığına, ürün veya ürünlere, ürün(ler)in kategorisine ve bunların açıklamasına bakarak tayin ediyor.

Neden bu özellik yeniden hayata geçirildi?

Hatırlarsanız Facebook, 2012 yılında Sponsored Results özelliğini hayata geçirmiş ancak bir yıl sonra da bu reklam modelini sonlandırmıştı. Yeniden hayata geçirilen bu reklam modeliyle reklam gelirlerini çeşitlendirmek ve markaların da rekabetini güçlendirmek istiyor.

Bakalım bu sefer ne kadar süre hayatta kalabilecek?