Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский
  • Spanish
  • France
  • Germany

Kurumlar, amaçlarına bağlı olarak hackathonları kendi içlerinde (iç hackathon) düzenleyebilir veya herkese açabilir (dış hackathon). İç veya dış olmasının yanı sıra hackathonlar aynı zamanda çevrimiçi ve çevrimdışı olabilir. Ayrıca hackathonlar, demografik özelliklere göre ya da belirli bir programlama dili konusunda bilgisi olan veya belirli bir kodlama deneyimi olan belirli bir grubu hedefleyecek şekilde de düzenlenebilirler. Etkinliğin katılımcı odaklı veya çıktı odaklı olmasına bağlı olarak sorunları çözmek, fedakarlık, markalama, istihdam, ürün geri bildirimi ve katılım gibi amaçlarla farklı hackathon türleri düzenlenebilir.

Farklı hackathon türleri şu şekildedir:

1) İç hackathonlar

İç hackathon veya kurumsal hackathon, bir kurum tarafından farklı fikirleri toplamak, kurum içi girişimciliği desteklemek veya iş birliği ile çalışan katılımını arttırmak amacıyla çalışanları için düzenlenir. HackerEarth’te GE sağlık, Kone, GSK ve Dreamworks dahil olmak üzere 500+ şirket, işletmelerini ölçeklendirmeye izin veren yenilikçi fikirleri üretmek için bu yaklaşımı kullandı. İç hackathonlar sayesinde şirketler teknik arka planı olmayan çalışanlarını projeye dahil ederek iş birliği kültürünü destekleyebilirler. İç veya özel hackathonlar, çalışanlara kutunun dışında düşünme ve fikirlerini üst yönetime sunma özgürlüğü sunar.

2) Dış hackathonlar

Dış hackathonlarda şirketler hem şirket içinden hem de şirket dışından gelen kişileri dahil ederler. Katılımcılar genellikle belirlenen temalardan ve amaçlardan etkilenir. Bu hackathon türü, şirketlerin tüm dünyadan gelen fikirlerden faydalanmasını sağlar.

3) Online hackathonlar

Online veya sanal hackathonlar, şirketlerin farklı coğrafyalardan gelen ve farklı saat dilimlerinde bulunan kişilerin aynı anda bir sorunu çözmesi veya bir yeniliğe adım atmasını istediği zaman işe yarar. Adından da anlaşılacağı üzere kayıttan fikir sunumuna ve değerlendirmeye kadar her şey online olur.

4) Çevrimdışı hackathonlar

Çevrimdışı hackathonlar, dışarıdan geliştirici katılımı sağlamak, istihdam, mevcut ürünün beta testini yapmak ve yeni uygulamaların inovasyonları için harikadır. Çevrimdışı hackathon, fiziksel olarak düzenlenir.

5) Uygulama tabanlı hackathonlar

Bu hackathonlar mobil cihaz işletim sistemleri, masaüstü işletim sistemleri ve video oyun geliştirme gibi platforma özel geliştirmeleri içerir.

6) Belirli bir programlama diline dayanan hackathonlar

Belirli bir programlama dilini veya JavaScript, Node.js gibi Uygulama Programlama Ara Yüzünü (API) kullanarak uygulama geliştirmeyi hedefleyen birçok hackathon bulunur. Uygulamaya odaklanan bu hackathonlar, belirli bir API’nin veya frameworkün özelliklerini iyileştirmek için düzenlenir.

7) Bir amaca adanmış hackathonlar

Son on yılda sosyal hackathonlar ortaya çıktı. Bu hackathonlar sağlık, eğitim ve kamu hizmetleri gibi önemli konuları ele alır. İnsanlara güç vermeyi hedefleyen bu etkinlikler topluluktaki belirli sorunları ele almak için beyin fırtınası yapma, fikir geliştirme ve teknolojik çözümler inşa etme platformu sunar.

8) Belirli demografik gruplar için hackathonlar

Şirketler genellikle öğrenciler veya kadınlar gibi belirli demografik grupları içeren hackathonlar düzenlerler. Bu hackathonlar genellikle belirli bir geliştirici topluluğunu hedeflemek adına etkileşimli atölye çalışmalarıyla birlikte düzenlenir. Bu gibi etkinlikler marka farkındalığı yaratmayı ve yeniliği besleyen iş birliği kültürünü desteklemeyi hedefler.

9) Kod Sprinti

Kod sprinti, belirli bir sürede çalışan bir yazılım geliştirmek için kod yazma yarışmasını içerir. Bu etkinlikler genellikle hackathonlardan daha uzun sürer ve 1-3 hafta sürebilir.

10) Endüstriye özel hackathonlar

Endüstriye özel hackathonlar, mevcut ürünlere ve teknolojilere sahip belirli endüstrilerde yeniliği teşvik etmek için düzenlenir. Music Hack Day isimli popüler niş hackathonu, endüstriye özel hackathonlara örnek olarak verilebilir. Kurumlar amaçlarına ve hedef kitlelerine bağlı olarak farklı tür hackathonlar düzenlemeyi seçebilirler. Hackathonlar sayesinde şirketler geliştirici topluluğuyla etkileşim kurabilir, yeniliği yönlendirebilir, yeni ürünler oluşturabilir ve mevcut ürünlerini güncelleyebilirler.