Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский

Instagram, Reklamlara nasıl kısıtlamalar getiriyor?

Zihinsel sağlık ve refah konusunda çeşitli uzmanlara danıştıktan sonra karar veren Instagram, yeni bir kısıtlama getireceğini açıkladı. 18 yaşın altındaki kullanıcılarına kilo verdirmeye ya da estetik cerrahiye teşvik eden ya da bu ürünleri fiyatları ile birlikte içinde barındırarak satışa teşvik eden ürünlerin kısıtlanacağını açıkladı.

Birçok grup bu reklamların özellikle gençler üzerindeki etkisi hakkında geçtiğimiz aylarda kaygılarını sürekli olarak aktarıyordu, Instagram’ın da resmi olarak harekete geçmesi ile gençlere yardım etmek adına rota oluşturuldu. Instagram, “Kullanan herkes için olumlu bir yer olmasını istediğini ve bu politikanın insanların bazen sosyal medya sonucunda hissedebilecekleri baskıyı azaltma çabalarının bir parçası” olduğunu söyledi.

Bu değişiklikler, bazı bölgelerdeki gönderilerin toplam "BEĞEN" sayısının kaldırılması ve Şubat ayında açıklanmış bir karar olan kendine zarar verme resimlerinin bulunduğu gönderilerin kaldırılmasının kararlarının izini takip ederek geldi. Kombinasyon halinde, Instagram’ın yaptığı bu çabalar sosyal medyanın zararlı etkilerini ve kullanıcılar üzerindeki baskısını azaltmayı amaçlıyor.

Bu tür çabalar görsel sunumlara dayanan bir platform olan Instagram'da özellikle önemli. Kraliyet Halk Sağlığı Derneği’nin İngiltere’de 2017’de yaptığı bir araştırmaya göre, Instagram platformu diğer sosyal medya platformlarına nazaran daha yüksek kaygı, depresyon, zorbalık ve “fırsatı kaçırma korkusu” üzerinde en büyük potansiyel baskıya sahip olduğunu göstermiştir.

Diyet ve kozmetik cerrahi reklamlarındaki yeni kısıtlamalara ek olarak, Instagram, ayrıca bir diyet veya kilo verme ürünü hakkında “mucizevi” bir iddiada bulunan içeriklerin artık platformda bulunmayacağını belirtti.

Değişiklikler, yaşam tarzı gurularının ve çeşitli diyet içkilerini ve seçeneklerini sunan sosyal medya fenomenlerini etkileyecek. Ancak potansiyel olumsuzluklar, pozitifler tarafından önemli bir yüzde ile ağır basmaktadır. Instagram'a göre iyi bir hamle ve umarım gelecekte diğer platformlar için yol gösterici olacaktır.

 

Kaynak: Tıklayınız