Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский
  • Spanish
  • France
  • Germany

Farklı Chatbot Türlerini Anlama

Sağladıkları farklı işlevler ve yanıt vermek için kullandıkları yöntemler farklı türde chatbotları belirler.

Chatbotlar işletmelere birçok avantaj sağlar. Bunlardan bazıları; hızlı yanıt verebilmeleri, kullanımının kolay olması ve müşteri katılımını arttırmasıdır. Bu avantajların bir sonucu olarak, akıllı telefon uygulamalarının yerini chatbotlar alıyor. Ve sadece bu faydaları değil, aynı zamanda uygulamalarının çeşitliliği de çok fazla ilgi çekmelerine yardımcı oluyor. Bu farklı uygulamalar, yaratılış yöntem ve tekniklerindeki çeşitliliğin bir sonucudur. Eğer tüm chatbotların eşit olarak yaratıldığını düşünüyorsanız, yanılıyorsunuz. Chatbot'lar yardım, işlemler, bilgi toplama ve diğerleri gibi birçok farklı işlevler için oluşturulur. Bu işlevleri yerine getirebilmek için chatbot'lar, kullanıcıların isteklerine uygun yanıtlar vermek için farklı yöntemler kullanır. Kendi başlarına öğrenip öğrenemedikleri, bağımsız uygulamalar olarak çalışıp çalışamayacakları gibi diğer birçok parametreye göre chatbotlar farklı türlerde sınıflandırılabilir.

Kendi Kendine Öğrenen ve Öğrenmeyen Chatbotlar

Chatbot'lar, kendi kendine öğrenen chatbotlar ve öğrenmeyen chatbotlar olarak sınıflandırılabilir. Tüm kendi kendine öğrenen chatbotlar, istekleri anlamak ve uygun yanıtları sağlamak için makine öğrenimini ve doğal dil işlemeyi kullanır. Bu chatbotlar, kullanıcılarla daha önceki konuşmaları saklar ve yanıtlarında zaman içinde daha iyi olmak için bu etkileşimlerden öğrenir. Öğrenmeyen chatbotlar ise yalnızca önceden tanımlanmış bir dizi soruyu yanıtlarlar. Makine öğrenme algoritmalarını kullanabilirler veya algoritma kullanmadan çalışabilirler. Bunlar çoğunlukla müşterilerin herhangi bir soru yazmaması gereken yerlerde kullanılır. Bunun yerine, botların anladığı bir soru listesinden seçim yapmaları istenir.

En Popüler Beş Chatbot Türünü Listeleme

Chatbotlar tek bir parametreye göre sınıflandırılamaz. Farklı chatbot tiplerini sınıflandırmadan önce dikkate alınabilecek çeşitli parametreler vardır. Parametrelerin bazıları; sunmaları gereken işlevler, nasıl yanıt verdikleri ve bunları oluşturmak için kullanılan yöntemlerdir.

Kodlanmış Chatbotlar

Komut dosyası içeren chatbotları, önceden tanımlanmış bir girdi ve karşılık gelen yanıtlar veritabanında çalışır. Çoğunlukla if-else kuralıyla oluşturulurlar. İf-else kuralı, kullanıcılara her zaman önceden tanımlanmış bir dizi seçenek verildiği anlamına gelir. Ayrıca, kullanıcılar tarafından seçilen seçeneğe dayalı daha fazla işlem yapılır. Örneğin; A seçeneği seçilirse, A eylemi başlatılır. Eğer B seçeneği seçilirse, B eylemi başlatılır ve bu böyle devam eder. Bu chatbotların sınırlı bir bilgi tabanı olduğundan, oluşturulması ve uygulanması kolaydır. Bu chatbotlar geri bildirim toplamak, anketler yapmak ve otomatik bültenler sağlamak için kullanılabilir.

Komut dosyasıyla yazılmış chatbotların en büyük dezavantajlarından biri, sadece kendi veritabanından sorulara yanıt verebiliyor olmasıdır. Kullanıcı veritabanının dışında bir soru sorarsa, “Üzgünüm, sorunuzu anlamıyorum” gibi standart bir yanıt verir. Bu nedenle, bu chatbotlar bazı basit uygulamalar için daha iyi olabilir, ama karmaşık uygulamalar için ideal bir çözüm olamaz.

Ses Erişimli

İnsanların kişisel asistanlarıyla akıllı telefonlarda konuştuğu olaylarla karşılaşmış olabilirsiniz. Bu kişisel asistanlar, ses erişimli chatbot örnekleridir. Ses özellikli sohbet robotları, kullanıcının ne söylediğini anlamak, en iyi yanıtı bulmak ve sözlü olarak yanıt vermek için makine öğrenimi algoritmalarını ve doğal dil işlemeyi kullanır. Bu chatbotları ayrıca işlev görmek için metinden konuşmaya ve ses tanıma API'lerini kullanır. Ses tanıma, kullanıcının isteğini anlamak için kullanılır ve yanıt metnini konuşmaya dönüştürmek için metinden konuşmaya kullanılır. Bu chatbotlar, en iyi kullanıcı katılımı deneyimlerini sağlayabildiklerinden kişisel asistanlar için en çok tercih edilen seçenektir. Bunlar, kullanıcılara eller serbest etkileşimi sağlamada kullanışlıdır. Bu chatbotların en yaygın örneklerinden biri Apple’ın Siri'sidir.

 

 

 

Kaynak: Naveen Joshi'ye teşekkürlerimizle...