Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский

Büyük veri, lojistik dünyasını tamamen dönüştürme potansiyeline sahiptir. Taşımacılık ve genel lojistik yönetiminde büyük verilerin uygulanmasıyla şirketler büyük veri teknolojisinden büyük ölçüde yararlanabilirler.

Lojistikte büyük verilerin kullanılmasıyla, dağıtım ve üretim ağlarının verimliliği artırılabilir. Son zamanlarda yapılan araştırmalara göre, Fortune 1000 şirketlerinin yüzde 91,6'sı Büyük Veri ve Yapay Zeka ile ilgili yatırımları artırmaktadır. Bu çalışma; çok sayıda şirketin, büyük verilerin sağlayabileceği yararları ve bunun kendi organizasyonları üzerindeki etkisini fark ederek büyük verileri benimsemeye başladığını açıkça göstermektedir. Ayrıca lojistikte ulaşım süreci; trafik, artan yakıt fiyatları, sürücü sıkıntısı, hava koşulları ve hükümet yönetmelikleri nedeniyle karmaşık hale gelmiştir. Bu nedenle, taşımacılıkta büyük verilerin kullanılması, nihayetinde ilgili tüm ulaşım hizmetlerinin basitleştirilmesine yardımcı olabilmektedir.

Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi durumunda büyük verilerin nasıl kullanılabileceğini görelim:

Malların taşınmasında büyük veri kullanımı

Büyük verilerin en büyük yararlarından biri; şirketlerin, malların ve malzemelerin teslimatını izlemelerine yardımcı olmasıdır. Büyük veriler sayesinde, malzemelerin baştan sona taşınma süreci takip edilebilmektedir.

Rota optimizasyonu için büyük veri kullanımı

Büyük veriler, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi süreçlerinde rota optimizasyonu için de kullanılabilir. Lojistik süreci, büyük verileri kullanarak darboğazlara neden olabilecek ürünlerin bir yerden diğerine taşınmasını içerdiğinden, tıkanıklıkların nedenini bulabilirsiniz. Teslimat için araç tarafından mümkün olan en kısa rotayı atayabilirsiniz. Teslimat araçlarına yerleştirilen sensörler yardımıyla, büyük veri teknolojisinin yanı sıra, hava durumu raporu ve trafik güncellemesi ile ilgili veriler tedarikçi tarafından alınabilir.

Bozulabilir malların teslimi için büyük verileri kullanma

Büyük veri teknolojisi, ürünleri en iyi kalitede sunmak için kullanılabilir. Örneğin, süt ürünleri gibi bozulabilir ürünler zamanında teslim edilmelidir. Ürünün teslimat aracı tarafından zamanında teslim edilememesi durumunda, teslim edilen süt ürünlerinin kalitesinde bozulmaya yol açabilir. Böylece, büyük veri teknolojisi ile birlikte sensörler yardımıyla, şirketler müşterilerine kaliteli ürünler sunabilir. Teslimat aracına sıcaklık sensörleri takılabilir, bu da araçta depolanan ürünlerin kalitesinin izlenmesine yardımcı olabilir. Bu sensörlerden toplanan verilere, sürücü ve şirket erişebilir.

Depo yönetimi için büyük veri kullanımı

Bir şirketin web sitesi üzerinden çevrimiçi bir ürün sipariş etmek istediğiniz, ancak stokta hiç olmayan bir olaya rastladınız mı? Bu gibi durumlarda, genellikle ne yaparsınız? Ya stokta oluncaya kadar beklersiniz ya da ürünü başka bir şirketin web sitesinden çevrimiçi olarak sipariş edersiniz. İkinci durumda ise, ürünü farklı bir şirketten sipariş ettiğinizde, önceki şirkete zarar verirsiniz. Burada büyük veri teknolojisi, tedarik malzemelerinin stoklarını korumak için şirketleri kurtarmaya gelebilir. Son zamanlarda, Amazon, Alibaba ve DHL gibi bazı şirketler, depolardaki malların etkili bakımı için 'akıllı depolar'ı benimsemektedir. Böylece akıllı depolar geleneksel depolara kıyasla hızlılığı, performansı ve verimliliği artırır. Büyük veri teknolojisi tarafından sağlanan gerçek zamanlı içgörüler sayesinde, şirketler mevcut tedarik stoklarını izlemek veya takip etmek için büyük veri teknolojilerini depolarında uygulayabilirler. Dolayısıyla, büyük veri teknolojisi verimli depo yönetimi sağlayabilir.

Müşteri hizmetlerini geliştirmek için büyük verileri kullanma

Sosyal medya ve anketler aracılığıyla büyük veri teknolojisini kullanmak müşteri hizmetlerini geliştirmeye yardımcı olabilir. Örneğin, şirketler sosyal ağ siteleri aracılığıyla müşterilerine sipariş edilen ürünlerinin ne zaman teslim edilmesini beklediklerini sorabilirler. Böylece şirketler, müşterilerinin siparişlerini müşteriler tarafından belirtilen süre içinde teslim etme girişiminde bulunabilirler. Müşterilerinin beklentilerini karşılayarak, şirketlerin müşterileri ile ilişkilerini güçlendirmek için yardımcı olabilir ve sonunda işlerini büyütmelerine yol açabilir.

 

 

Kaynak: Naveen Joshi'ye teşekkürlerimizle...