Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский

PAZARLAMADA YENİ TREND: SOHBET PAZARLAMASI

 

Günümüzde birden fazla kanal aracılığıyla müşterilerimize erişim sağlayabiliyoruz değil mi? Onların istediği yer ve zamanda görüşebilmek ise “Sohbet Pazarlaması” bir diğer adıyla “Conversational Marketing” adını verdiğimiz yeni pazarlama trendlerinden birini karşımıza çıkarıyor.

Telefon görüşmeleri, e-posta gönderimi, SMS, Facebook üzerinden sohbet, vb. artık geleneksel hale gelen pazarlama yöntemleri yerine Sohbet Pazarlaması (Conversational Marketing) yöntemleriyle hedef kitleniz için daha farklı stratejiler belirleyebilir ve daha farklı iletişim kurup dikkatlerini çekmeyi başarabilirsiniz. Kişiye özgü yeni bir pazarlama trendi olan Sohbet Pazarlaması (Conversational Marketing) sayesinde markanıza olan güvenleri ve tanınırlığınızın da arttığı gözlemleniyor.

 

 

KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ SOHBET

Müşterilerinize adıyla hitap etmek, ihtiyaçları olduğu anda devreye girerek çözmeye çalışmanız bile fark yaratmanızı sağlayabilir. Bu da gerçek zamanlı bir diyalog ile mümkün olabilir. Bunun için de en güzel örneğini yapay zekâ destekli ChatBot’lar üzerinden verebiliriz. Müşteriler üzerinden toplanan bilgiler ışığında potansiyel müşterilere ulaşmakla kalmayıp, onlar için en uygun olan ürün veya hizmeti seçmesini de sağlayabilirsiniz. Mevcut ve potansiyel müşterilerinizin 7/24 gerçek zamanlı sorularına yanıt verebilir.

 

CHATBOT NEDİR?

Yapay zeka aracılığıyla kontrolünü sağlanabilen ve bir konuşma ara yüzü aracılığıyla da müşterilerle gerçek zamanlı iletişim kurabilen dahi çocuk olarak adlandırabiliriz! :) Gerçek bir bireyden farkı olduğu zor anlaşılan, sizinle web üzerinden iletişim haline geçip tüm dertlerinizi dinleyen ve çözüm üretmeye çalışan bir teknoloji aslında. Google Trends verilerine baktığımızda “Chatbot” kelimesinin aranma hacminin son yıllarda 10 kattan daha fazla artış gösterdiğini gözlemliyoruz. Dünyada birçok farklı ülkede bu teknolojiyi kullanarak müşterileriyle iletişim kurmayı tercih ediyor.

 

 

CHATBOT YÖNETİMİ

Müşterilerin siparişleri, sitedeki ziyaret süreleri, e-posta adresleri ve hatta ünvanları gibi birçok veriyi de toplayıp saklayabilirsiniz. Kişiselleştirilmiş sohbet adıyla belirtmemizin bir diğer sebebi de aynı müşteri sitenizi ziyaret ettiğinde daha önce yaşadığı sıkıntı görüntülenebilir, herhangi bir şikayeti olduğunda da nokta atış ile ürün iadesini neden yaptığı gibi daha spesifik verilerle çözüm üretilebilir. Çözüm üretmek bir yana, gün içerisinde canlı olarak müşterilerle iletişime geçilerek zamandan tasarruf edilebilir ve bu sayede de performans arttırılabilir. Aksi halde bir veya şirket büyüklüğünüze göre birden fazla çalışanı bu akışın kontrolü için delege ettiğinizde hem maliyet hem de zaman kaybı yaşayabilirsiniz. Bu sayede de Onların kendi işlerine odaklanmasını sağlayarak “bir taşla iki kuş” vurmak istemez misiniz?

Bildiğiniz gibi dijital dünyanın en büyük artısı daima ölçülebilir olmasıdır. Chatbot’ların da konuşmaları ölçülebilir olduğu için pazarlama ve satış ekibinizin de analizi ve ona göre yeni stratejileri belirlemesi için büyük bir avantaj sağlıyor.

 

Şirketinizde bu akıllı çocuğu hayata geçirenlerden mi yoksa ilk defa duyanlardan mısınız?