Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский

Geçenlerde bir CEO arkadaşım beni akşam yemeğine davet etti. Ünlü yeşil körisinin üzerine son bir sıcak yağ damlasını dökerken, Alexa'dan March Madness ile ilgili bir güncelleme yapmasını istedi. Üniversitesinin kazandığını öğrendi bunun üzerine süslü bir şişe şarap çıkardı. (Görünüşe göre, varlığım tek başına iyi şeyleri garanti etmedi.) 

Biz yemeği yerken ona sonuç puanının kimin söylediğini hatırlayıp hatırlamadığını sordum. “Alexa” diye cevap verdi.

“Hayır” dedim, “Aslında haberin nereden geldiğini biliyor musun?”

Bir dakika duraksadı ve sonra anladı. Sadece haberin kaynağını kaçırmamış aynı zamanda insanların nasıl bilgi edindiği konusundaki kapsamlı bir değişikliği de kaçırmıştı.

Eğer konuşma yeni yazma ise, o zaman yeni SEO (Arama Motoru Optimizasyonu)  artık VSO (Ses Arama Optimizasyonu). 2020 yılına kadar internet aramalarının yarısı ekran kullanılmadan yapılacak. Bu şu anlama geliyor, yazarak arama yapmak ve daha sonra linklere tıklamak yerine artık akıllı konuşan cihazlar, arabalar, uzaktan kumandalar ve daha fazlası ile konuşarak arama yaparak cevap alacağız.

Şu anda, ses arayüz platformları - Alexa, Siri, Google Ana Sayfası, Cortana, Bixby ve Watson - konuşma ekosistemini kontrol ediyor. Sonuçların insanlara nasıl geldiğini gösteren çok az şeffaflık var. Sonuç olarak, yeni başlayanlar şirketler ve akıllı pazarlamacılar yakında VSO sistemlerinin nasıl kendi lehlerine kullanacağını öğrenmeye başlayacaklar.

Belki de düşündüğümüzden daha erken. Bu yılın sonuna kadar, ABD'deki ailelerin neredeyse yarısının akıllı asistana sahip olacağı tahmin ediliyor. Hâlihazırda sahip olanlar arasında, dörtte üçü günlük olarak kullanıyor - ve dörtte biri bu cihazlar yoluyla alışveriş yaptı.

Amazon, bu ses odaklı gelecek planlarına büyük bahis oynuyor. Son aylarda Amazon, Amerika’nın en büyük ev inşa eden firması Lenner ve diğer firmalar ile sesle çalışan dijital asistanların yönlendirdiği Amazon bağlantılı evler inşa edecek. Bu inşaatların anlamı: güvenlik, ışıklar, garajlar - hepsi sesle Amazon aracılığı ile yönetilecek. Amazon ve Marriott, konukseverlik için sanal bir konsiyer oluşturarak otelde kalan kişiler için genel sorular sormalarını ya da yeni havlu talep etmelerini sağlayan Alexa Otelcilik projesini başlattı.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, önümüzdeki on yılın sonunda, alışverişlerin büyük çoğunluğu sesle yapılacak. Zaten, Y jenerasyonu yüzde 37'si her zaman ya da genellikle sesle alışveriş yaptıklarını söylüyor. Perakendeciler, sitelerine yapay zeka ekleyerek sesli ve sanal asistanlarla kullanılmasını sağlamak için harekete geçiyorlar. Yeni başlayan BlueRoo, müşterilerin bir perakendecinin web sitesinde, Facebook Messenger'da, sosyal medyada veya bir tuğla/harç dükkânında sesle alışveriş yapmasını sağlayan sohbet eklentisi yaptılar.

Tüketicilerin onları nasıl bulacaklarını ve nasıl iletişim kuracaklarını düşünmesi gerekenler sadece perakendeciler değil. Her sektörde bulunan işlerin bu teknolojiyi geliştirmeye ihtiyacı var. Şu anda, sözlü yapılan aramalar ile yazılı yapılan aramaların sonuçları farklı doğuyor. Bu, şirketlerin sesli arama için yoğun olarak kullanılan VSO'yu ve "özellikli snippet'lari" barındırmak için tanımlanmış uzunluk ve formatta yapılandırılmış verileri kullanmaya başlaması gerekmektedir. Google’ın Speakable adında ve yayıncıların haber makalelerinin bölümlerini işaretleyerek sesli bir şekilde okunmalarını sağlayan bir eklenti yayınladı.

Audioburst, ses yayınlarını endekslemek için yapay zeka kullanarak tüketicilerin istediklerini bulmalarını ve bu istekleri ortaya çıkarmayı kolaylaştırmalarını sağladı. Örneğin, yerel spor veya seçimlerle ilgili ayrıntıları öğrenmek istiyorsanız, Google Home veya Alexa’da ses etkinleştirilmiş bir uygulamadan bir dizi klip göstermesini isteyebilirsiniz. 2019 yılında, Audioburst ve LG Electronics, otomobillerde yer alacak konuşan gösterge tabloları yapmak için işbirliği yapacak.

Bu konuda bizi arkadaşıma geri getiriyor. Sizin gibi, onun da sırada olanların önüne geçme şansı var. Sesli aramaları optimize etmek için önce davranan işletmeler müşteriler ile öncelikle konuşma şansına sahip olarak potansiyel ve şu anki müşterileri ile ilişki kurma için büyük bir fırsat yakalayacak. Evlerinde insanların rahat olduğu bir ortama onlarla birebir konuşma şansı mı? Bu iyi bir bardak içeceği hak ediyor.

 

Kaynak: Tıklayınız