Google Translate

  • Türkçe
  • English
  • العربية
  • Pусский
  • Spanish
  • France
  • Germany

Textbots’a karşı Voicebots – Kimin üzerine bahis oynardınız?

Chatbot ve Voicebot’ların, hem kendi avantajları hem de kendi sınırlamaları vardır. Hangisine yatırım yapacağınıza karar vermeden önce Chatbot’ların tüm yönlerini yakından tanımanız önemlidir.

Chatbot’ların en popüler kullanım alanı müşteri hizmetlerinde görülür. Birincil iletişim moduna bağlı olarak; Chatbot'lar ve Voicebot'lar olarak farklılık gösterir. Konuşma, metne kıyasla daha doğal bir iletişim yolu olarak kabul edilir. Ancak, Chatbot'larda aynı durum söz konusu değildir. Chatbot’ların etkinliği, kullanıldığı göreve bağlıdır. Örneğin; bir otel söz konusu olduğu zaman, Voicebot’un kullanılması, yalnızca müşteri tarafından bilinen bir ürünü sipariş almanıza yardımcı olur. Ancak müşteri, menüye bakmak ve ne sipariş edeceğine karar vermek istiyorsa, bu durumda bir Voicebot kullanılması oldukça etkisiz olacaktır. Oysa Textbot'lar, kolay bir şekilde metin veya tüm menünün görüntülerini müşteriye gönderebilir. Böylece siparişi etkili bir şekilde alabilir. Bir kişi, her bir aracın güçlü ve zayıf yanlarını bildiği zaman -örneğin, ses ve metinleri- Textbot ve Voicebot’lardan birini seçmesi daha kolay hale gelir.

 

Chatbots'a mı yoksa Voicebots'a mı yatırım yapılmalı?

Chatbot’ların piyasa değerinin, 2024 yılına kadar 2.186 milyon dolara ulaşması öngörüldüğünden, bir Chatbot inşa etmek birçok şirketin yapılacaklar listesinde yer alır. Ancak ne tür bir Chatbot oluşturulacağına karar vermek giderek zorlaşan bir durumdur. İster Siri ve Alexa gibi bir Voicebot olsun, isterse Facebook’un Messenger robotu gibi bir Text Chatbot olsun. Ne seçeceğinizi anlamanıza yardımcı olmak adına Voicebot’lar ve Textbot'lar arasındaki bazı farklılıklara birlikte göz atalım.

 

Chatbot ve Voicebot arasındaki farklar

Bir kullanıcı, kolayca erişilebildiği için telefonundaki bir Chatbot ile kolayca sohbet etmeye başlayabilir. Oysa, bir kişinin akıllı telefonunda veya bilgisayarında yüklü bir Voicebot yoksa, bu durumda o kişinin Voicebot ile bir konuşma başlatmak için önce akıllı hoparlör cihazı satın alması gerekir. Örneğin, Facebook'un Messenger botları insanlar tarafından kolayca erişimi mümkün iken Siri'ye yalnızca bir Apple ürünü ile erişim sağlanabilir.

Chatbot’lar, Textbot’lar ile müşterilerine daha kolay ve etkili bir şekilde ulaşabileceklerinden işletmeler için daha uyumlu hale gelmiştir. Oysa Voicebot’lar, Textbot’lara kıyasla daha eğlenceli olabileceğinden tüketiciler için daha uygundur.

Voicebot’lar insanlarla kolayca etkileşime girebilirken, Textbot’lar insanlarla etkileşime giremez. Örneğin; Voicebot'lar, bir yöntem aracılığıyla yürüyen kullanıcılara eller serbest etkileşimi sağlayan ideal bir arayüze sahiptir.

Artık Chatbot’lar ve Voicebot’lar arasındaki farklar daha belirgin olduğundan, işinize en uygun Chatbot seçmenin zamanı geldi. Ancak, Chatbot almadan önce, Chatbot'un hangi alana hizmet edeceğini ve kullanıcı deneyimini nasıl geliştireceğini anlamak da önem taşır. Sonuç itibariyle, kullanıcı deneyimi bir işletmeyi güçlendirmenin en önemli anahtarıdır.

 

 

Kaynak: Naveen Joshi'ye teşekkürlerimizle...